Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

Μοσχαράκι Μπουργκινιόν (Boeuf Bourguignon)

 















              Η ονομασία και μόνο αυτού του φαγητού τρομάζει μερικούς που θα ήθελαν να προσπαθήσουν έστω και μια φορά την εκτέλεση της συνταγής. Οφείλω να ομολογήσω πως και εγώ ήμουν μια απ΄αυτούς.. Αλλά ύστερα από μελέτη της, και συγκεκριμένης τεχνικής, προσπάθησα να την απλοποιήσω λιγάκι, γράφοντάς την βήμα βήμα για να σας διευκολύνω. Όταν την πρωτοδοκίμασα, ήταν εκείνα τα χρόνια που κατοικούσαμε στην Αμβέρσα και είχα άπειρο χρόνο στη διάθεσή μου για δοκιμές. 
             Σας προτείνω να βάλετε λίγο κρασάκι και μουσικούλα της αρεσκείας σας, όπως είχα κάνει και εγω,  και να αφεθείτε στη χαρά της δημιουργίας του νοστιμότατου Boeuf Bourguignon.


Υλικά

1 κιλό χτένι 
2 καρότα
1 κρεμμύδι
30γρ αλεύρι
1 μπουκετάκι φρέσκα μυρωδικά 
(
2 σκελίδες σκόρδο
80 γρ κόκκινο κρασί
μισό ποτήρι ελαιόλαδο
αλάτι 
πιπέρι
ζάχαρη

Για τη γαρνιτούρα

2 μεγάλες πατάτες
150γρ μανιτάρια μικρά άσπρα
150γρ κρεμμυδάκια μικρά (στιφάδου)
20γρ βούτυρο
2 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα


Εκτέλεση
  1. Συγκεντρώνω όλα μου τα υλικά για να μη πελαγώσω κατά την εκτέλεση...
  2. Ανάβω το φούρνο στους 180
  3. Κόβω σε μπουκίτσες τα καρότα και ψιλοκόβω το κρεμμύδι
  4. Ζεσταίνω το ελαιόλαδο στη κατσαρόλα και τσιγαρίζω το κρέας μου απ'όλες τις πλευρές.
  5. Προσθέτω καρότα και κρεμμύδι και σωτάρω.
  6. Βάζω το αλεύρι και ανακατεύω μέχρι να γίνει μια σαλτσούλα κάτω.
  7. Προσθέτω και το κρασάκι μου.
  8. Υστερα το σκόρδο και 
  9. το μπουκετάκι με τα μυρωδικά
  10. Κλείνω τη κασαρόλα και τη βάζω στο φούρνο για 1 ώρα και 3 τέταρτα.
Όσο γίνεται το φαγητάκι μου,

  1. Βράζω τις πατατούλες και τις κόβω σε όμορφα κυβάκια (όπως κάνω την πατατοσαλάτα δηλαδή) 
  2. Τσιγαρίζω τα κρεμμυδάκια και τα μανιτάρια μου καλά, στο φρέσκο βούτυρο μέχρι να ροδίσουν. 

 Αφού περάσει 1 ώρα και 3 τέταρτα, βγάζω τη κατσαρόλα και προσθέτω τα κρεμμυδάκι και τα μανιτάρια. Τα βάζω πάλι μέσα στο φούρνο για ένα τεταρτάκι. (μπορεί και παραπάνω, εξαρτάται απο τον φούρνο φυσικά)

Το μοσχαράκι Μπουργκινιόν έγινε, και τώρα διακοσμώ το πιάτο όπως στη φωτογραφία που τράβηξα για σας. Μόνο που εκείνη τη μέρα δεν βρήκα μικρά κρεμμυδάκια και τα είχα παραλείψει όπως θα δείτε στη φωτο...  Τελειώνοντας, πασπαλίζω τις πατατούλες με το φρέσκο κρεμυδάκι και σερβίρω το φαί ζεστό με τη συντροφιά ενός ωραιότατου αγιωργίτικου, Θυμιόπουλος Γη και Ουρανός 06.



Καλή σας όρεξη!





2 σχόλια:

gwgw είπε...

Πεντανοστιμο φαγητο Ροζα μου,μπραβο γεια στα χερακια σου,καλο βραδυ να εχεις!!!

Ρόζα είπε...

Ευχαριστώ Γωγώ! Πράγματι είναι πεντανόστιμο το άτιμο!! Και μ´ενα ωραιότατο γλυκάκι μετά... Θα προσπαθήσω να φτιάξω κάτι ελαφρύ για επιδόρπιο. Πολλά φιλιά :-)